Blog

Wiadomości ze świata VR
1-black-and-white-architecture

Można podchodzić do VR (wirtualnej rzeczywistości) jak do typowego produktu, konsumować ją, zaspokajać głód. Można też spróbować dostrzec w niej coś więcej, wartość, która ujawnia się w kontekście innych “tekstów kultury”. Wtedy wypełnia się lukę, która istniała zawsze między projektem a produktem.   Casus: Architektura.   Kiedy dzisiaj mówimy o oglądaniu projektu wymarzonego domu czy mieszkania, mamy na myśli architektoniczny szkic, koncepcję, plan różnych rzutów, trochę wyliczeń metrażu...

Czytaj dalej
1-15461107907_ce5f893651_o

Wirtualna Rzeczywistość stoi u progu naszych drzwi. Bez względu na to czy mówimy o Oculus Rift, HTC Vive lub Samsung Gear VR, mamy do dyspozycji technologię, która może zapewnić osobie niesamowite doświadczenia, nie do pomyślenia jeszcze kilka lat temu. Przemysł VR rośnie w szybkim tempie. Przychody z produktów wirtualnej rzeczywistości (nie chodzi tylko o sprzęt, ale przede wszystkim o oprogramowanie) wzrośnie z 90 milionów dolarów w...

Czytaj dalej
1-5535588124_d47fa026a0_o

Czy może być lepsze miejsce do prezentacji nowinek ze świata technologii i rozrywki niż konferencje TED (Technology, Entertainment and Design)? Po zdominowaniu przez VR, AR i wideo 360 styczniowych targów CES, przyszedł czas na kolejne wyzwania. I choć ranga imprezy dorównuje lub nawet przewyższa popularnością targi w Las Vegas, również przez swój prestiż, ma trochę inne założenia. W konferencji TED nie chodzi o innowacje, ale...

Czytaj dalej
1-Woman_Using_a_Samsung_VR_Headset_at_SXSW_2015_(2015-03-15_14.10.24_by_Nan_Palmero)

Znamy plany, oczekiwania, mniejsze i większe nadzieje związane w pojawieniem się na rynku narzędzi i usług opartych o technologię Virtual Reality (VR) oraz równie prężnie rozwijający się sektor video 360. Wiemy, że ich potencjał jest ogromy, planowane zyski - niebotyczne, rok 2016 - początkiem rewolucji, kiedy nowe urządzenia trafią w ręce konsumentów na całym świecie. Jeszcze chwila, jeszcze trochę cierpliwości. Ruszyła przedsprzedaż Oculus Rift, lada...

Czytaj dalej
1-water-945409_960_720

“Technology has to be invented or adopted”. Jared Diamond   Inwestycja w produkty z branży VR to niepowtarzalna szansa na wykreowanie przez przedsiębiorstwa niezagospodarowanej jeszcze przestrzeni rynkowej. To, co brzmi jak oderwana od rzeczywistość, abstrakcyjna idea, jest w istocie strategią stworzoną przez W. Chan Kim i Renée Mauborgne pod nazwą Blue Ocean Strategy.     Nie dotyczy ona oczywiście konkretnych produktów, a jedynie zdolności przedsiębiorstw do tworzenia nowych biznesów lub...

Czytaj dalej
1-Four_Arcade_Games

“The world of reality has its limits; the world of imagination is boundless”. Jean-Jacques Rousseau   Jesteśmy dopiero na początki drogi i z całą pewnością nie potrafimy wymyślić wszystkich możliwych zastosowań nowych produktów z branży AR/VR. Ale te, które ujawniły się do tej pory, same w sobie są imponujące. A będzie dużo, dużo lepiej.   Można zapytać: co jeśli nie gry? Cóż, warto zwrócić uwagę na kilka branży, które...

Czytaj dalej
Las_Vegas_89

Lider prowadzi ludzi tam, gdzie chcą iść. Wybitny lider prowadzi ludzi tam, gdzie niekoniecznie chcą iść, ale powinni tam być. Rosalynn Carter   Podczas zakończonych właśnie w Las Vegas CES 2016, Felix Heck (dyrektor Biura Samsung Design Europe) mówił o nadchodzącej, wielkiej zmianie: nieuniknionej symbiozie świata realnego i świata wirtualnego, czyli o zacieraniu się granic między środowiskami cyfrowymi i fizycznymi. Wizja tej  zmiany technologicznej była na wskroś optymistyczna,...

Czytaj dalej
fotomanipulacja_VRshelf_1 copy

O wirtualnej półce można było usłyszeć już kilka lat temu. Stało się tak za sprawą kilku producentów, którzy w różny sposób starali się zmienić wystrój sklepu lub rodzaj dokonywania zakupu (np. ekrany z ekspozycją Adidasa czy sieć Frisco ze sklepem na stacji metra). Wszystkie te realizacje związane były jednak z miejscem, w którym dokonuje się zakupu. Wirtualizacja została przeprowadzona jedynie na poziome produktu, a nie...

Czytaj dalej
4experience_presentation_X_10n

Sprzęt do przedstawiania rzeczywistości w perspektywie 360 od jakiegoś czasu popularny jest w branży gier komputerowych i marketingu. Mało osób wie jednak, że coraz większe znaczenie ma on również w branżach, które pozornie nie są z nim związane. Przykładem może być branża medyczna, której nastawienie do nowych technologii zmieniło się w ostatnim czasie. Czy VR może zrewolucjonizować medycynę? W dużej mierze tak! Poza granicami naszego kraju...

Czytaj dalej