Wirtualna Rzeczywistość: Druga Fala

Hillcrest, San Diego, California

Wirtualna Rzeczywistość: Druga Fala

Prawdę mówiąc jestem trochę zaskoczony: 90% informacji, jakie przeglądam na temat wirtualnej rzeczywistości, dotyczy powstających gier. Nie przeczę, często i ja mam dreszcze, jeżeli wiem, że wkrótce będę mógł eksplorować cudowne światy. Ale poza rynkiem gier dzieją się naprawdę niesamowite rzeczy. Myślę, że tak będzie wyglądała pierwsza fala VR, czyli najbliższe 2 lata komercyjnego rozwoju tej technologii. Innowacyjne i często przełomowe zastosowania VR pozostaną na dalszym planie. Wszyscy oczekują efektu wow, który ma zapewnić branża gier. Niech tak będzie!

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że możliwości są o wiele wiele większe, niż te lansowane przez najbardziej poczytne portale, ale od czegoś trzeba zacząć. Trzeba pokazać, że coś takiego istnieje. Rozrywka sprzedaje się bardzo dobrze. Osoby, które na co dzień mają do czynienia z innowacyjnymi rozwiązaniami zapewnionymi przez narzędzia VR czy AR doskonale zdają sobie sprawę z potencjału, jaki drzemie w tych urządzeniach. Użytkownicy dopiero poznają te możliwości. Z czasem dostrzegą również to, co oni: że dzięki rozrywce, można osiągnąć znacznie więcej niż przypuszczaliśmy.

 

Przewiduje się, że za dwa lata czeka nas kolejna rewolucja, kiedy w pełni zaczniemy wykorzystywać pojawiające się właśnie na rynku urządzenia. Równocześnie ciągły rozwój technologii oraz pojawienie się nowych producentów gogli VR, znacząco wpłynie na wzrost liczby aktywnych użytkowników tej technologii. Ale tak naprawdę nikt nie jest w stanie przewidzieć, jak zmieni się świat za sprawą VR i AR.

user-gravatar
Marcin Tomaszek
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website